باعرض سلام خدمت دوستان عزیز,

راستش من از حاشیه نویسی(کپی و پیست)کردن مطالب خسته شده ام .

می خوام که دیگر راجع به مطالب ادبی و داستان بنویسم .

پس تا وقتی که اولین پستم رو بگذارم« بای»

چهار شنبه 29 خرداد 1392 12:16 |- ترانه -|

زندگی‌نامه

سیروان خسروی متولد ۱۳۶۱ در تهران و اصالتاً کرد است.او از سن ۱۱ سالگی به مدت چهار سال نزد به آموزش موسیقی و کیبورد پرداخت. او از همان دوران نوجوانی با دیدن کارتون شیر شاه به موسیقی التون جان علاقه‌مند شد.

وی در ۱۶ سالگی زیر نظر کاوه یغمایی با اصول نوازندگی کیبورد و سبک راک آشنا شد. او مدتی بعد به همراه ۴ نفر از دوستان خود یک گروه راک زیر زمینی را تشکیل داد که در آن به اجرای قطعات گروه‌های مطرح راک نظیر بیتلز، پینک فلوید، دایر استریتس و Police و... می‌پرداختند. او پس از یک سال همکاری در گروه از آنها جدا شد. سیروان همراه گروه کاوه یغمایی در دو کنسرت سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ به عنوان نوازنده کیبورد در آن حضور داشت که این تنها اجراهای سیروان به عنوان نوازنده بر روی صحنه بوده‌است.

مهمترین عامل در وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بوده‌است. آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‌ها و افکار موسیقی اش بود. سیروان از از سال ۱۳۷۹ در آلبوم‌های بسیاری از خوانندگان به عنوان صدابردار، ناظر ضبط، تنظیم کننده و آهنگساز حضور داشت تا اینکه پس از آشنایی با در سال ۱۳۸۰، مراحل تهیه اولین آلبوم شخصی خود با نام را شروع کرد و پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۴ موفق به انتشار آن شد. با اینکه آلبوم فروش چشمگیری نداشت اما سیروان از اینکه توانسته بود سبک مورد علاقه‌اش را که تحولی در آهنگسازی، تنظیم، اجرا، میکس و مسترینگ بود به گوش مردم برساند راضی و خوشحال بود. با وجود عقیده اکثریت موزیسینها که در موسیقی ایران برای سبک وی شانسی قائل نبودند، با انگیزه بیشتر توانست به جایگاهی برسد که کارهایش معمولاً با استقبال عمومی روبرو می‌شود.

 


ℭoη†iηuê
چهار شنبه 29 خرداد 1392 12:11 |- ترانه -|

فرهاد مِهراد (۲۹ دی ۱۳۲۲ در تهران - ۹ شهریور ۱۳۸۱ در پاریس) معروف به فرهاد؛ خواننده، آهنگ‌ساز و نوازندهٔ پاپ راک اهل ایران بود.

فرهاد از خوانندگان راک ایرانی بود و نخستین آلبوم راک اند رول ایران را منتشر کرد.آنچه فرهاد را از دیگر همدوره‎هایش متمایز می‎کند، انتخاب اشعار عمیق روشنفکرانه همراه با معانی و استعاره‌های روشن سیاسی-اجتماعی و تاریخی، استفاده از قالب‌های موسیقی بلوز/راک اندرول و کلاسیک آمیخته با حسی بومی در آهنگسازی‌ها و همچنین طنین خاص آهنگ خوانی است که تبلور حسرت روزهای کودکی، خیال، عشق، آزادی، فریاد برعلیه جهل و ستم و فراموشی فرهنگ کهن ایرانی در متن جامعه و نیز شور انقلابی و مردمی اوست. این عناصر در ترانه مشهور «کودکانه» که با نام «بوی عیدی» نیز شناخته می‌شود نمودی آشکار و عمیق دارد.

او به عنوان یکی از سیاسی‌ترین خوانندگان ایران شناخته می‌شود.فرهاد در اوایل دهه ۱۳۵۰ شعرهایی با مضامین سیاسی می‌خواندو مدتی زندانی سیاسی بود. فرهاد بعداً از انقلابیان شد[و در زمستان ۱۳۵۷ ترانه انقلابی «وحدت» را خواند،اما پس از انقلاب تا سال ۱۳۷۲ از ادامه کار منع شد.

از معروف‌ترین آهنگ‌های او می‌توان به «جمعه»، «کودکانه»، «وحدت»، «گنجشکک اشی مشی»، «شبانه» اشاره کرد. فرهاد آهنگ‎هایی نیز به زبان‎های غیرفارسی دارد.

زندگی‌نامه

 سال‌های کودکی

فرهاد ۲۹ دی ۱۳۲۲ در تهران متولد شد. پدرش رضا مهراد، کاردار ایران در کشورهای عربی بود. فرهاد تا ۸ سالگی که به همراه خانواده به تهران بازگشت در عراق زندگی می‌کرد.برادر بزرگ فرهاد ویولن می‌نواخت. یکی از دوستان برادرش متوجه علاقهٔ فرهاد به موسیقی می‌شود و از خانواده فرهاد می‌خواهد که سازی برای او تهیه کنند. با اصرار برادرش یک ویولن‌سل برای او تهیه می‌کنند و تمرینات فرهاد آغاز می‌شود. ولی عمر تمرینات ویولن‌سل از ۳ جلسه فراتر نرفت.

سال‌های جوانی و شهرت

تصویر «فرهاد مهراد» بر جلد مجلهٔ «اطلاعات هفتگی»
فرهاد، شهیار قنبری و اسفندیار منفردزاده روی جلد ترانه «جمعه»

بعد از ترک تحصیل در کلاس یازدهم با یک گروه نوازندهٔ ارمنی آشنا می‌شود و با استفاده از سازهای آنان به صورت تجربی نواختن را می‌آموزد و مدتی بعد به عنوان نوازندهٔ گیتار در همان گروه شروع به فعالیت می‌کند. فرهاد دو سال نیز به انگلستان رفت و در آنجا با موسیقی پاپ آن سال‌های انگلستان آشنا شد.

پس از بازگشت به ایران فرهاد اولین اجرای موسیقی خود را در هتل ریمبو در خیابان ایرانشهر تهران اجرا کرد. سپس به اجرای برنامه در رستوران کوچینی ادامه داد و در آنجا به فرهاد بلک‌کَتس مشهور شد. در این دوران به خواندن آوازهایی از گروه‌های معروف موسیقی آن زمان از جمله بیتل‌ها، الویس پریسلی، و ری چارلز می‌پرداخت. در همین دوره ترانهٔ «اگه یه جو شانس داشتیم» را برای دوبلهٔ فیلم بانوی زیبای من خواند که در فیلم استفاده شد.

در ۱۳۴۸ فرهاد برای ترانهٔ «مرد تنها» (با آهنگ اسفندیار منفردزاده و شعر شهیار قنبری) در فیلم رضا موتوری (به کارگردانی مسعود کیمیایی) آواز خواند. این ترانه در سال ۱۳۴۹ هم‌زمان با اکران فیلم به شکل صفحهٔ موسیقی منتشر شد. در ۱۳۵۰ ترانهٔ «جمعه» (کار منفردزاده و قنبری) را برای فیلم خداحافظ رفیق (به کارگردانی امیر نادری)، در ۱۳۵۱ ترانهٔ «خسته» را برای فیلم زنجیری، و در ۱۳۵۶ ترانهٔ «سقف» (کار منفردزاده و ایرج جنتی عطایی) را برای فیلم ماهی‌ها در خاک می‌میرند خواند.

در همین سال‌ها (اوایل دههٔ ۱۳۵۰) فرهاد با دختری به نام مونیکا آشنا شد و با او ازدواج کرد اما سرانجام این ازدواج جدایی بود. بعدها یعنی در اواخر همین دهه فرهاد با پوران گلفام ازدواج کرد و تا پایان عمر با او زندگی کرد.

تا سال ۱۳۵۷ و انقلاب ایران کنسرت‌های فراوانی داد. در بهمن ۱۳۵۷ هم‌زمان با انقلاب ترانهٔ معروفش «وحدت» (آهنگ از منفردزاده، شعر از سیاوش کسرایی) را ضبط کرد.

پس از انقلاب مدت‌ها از کار منع شد تا بالاخره در ۱۳۶۹ آلبوم خواب در بیداری را منتشر کرد که چند ترانهٔ فارسی و چند ترانهٔ انگلیسی داشت. در این نوار فرهاد پیانو هم می‌نواخت و بعضی از آهنگ‌ها را هم خود ساخته بود. در ۱۳۷۴ نیز اولین کنسرت بعد از انقلابش را در کلن اجرا کرد.

در ۱۳۷۶ آلبوم وحدت او نیز منتشر شد که شامل ترانه‌های دههٔ ۱۳۵۰ او بود. در ۱۳۷۷ توانست در هتل شرق تهران کنسرت اجرا کند و آلبوم برف را نیز منتشر کرد.

سال‌های پایانی و بیماری

مزار فرهاد مهراد در پاریس

پس از انتشار آلبوم «برف»، فرهاد درصدد تهیه آلبومی با نام «آمین» بود که ترانه‌هایی از کشورها و زبان‌های مختلف را در بر می‌گرفت. اما از مهرماه ۱۳۷۹ بیماری او جدی شد. فرهاد به بیماری هپاتیت سی مبتلا بود و در نتیجهٔ عوارض کبدی ناشی از آن در خرداد ۱۳۸۱ برای درمان به لیل در فرانسه رفت و در ۹ شهریور همان سال پس از مدتی اغما در بیمارستان، در سن ۵۹ سالگی درگذشت و در ۱۳ شهریور در گورستان تیه (قطعه ۱۱۰، ردیف ۷، سنگ ۲۳) در پاریس دفن شد. پس از درگذشت فرهاد، مجموعه آثارو فیلم مستندی[۸] از او منتشر شد.

چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392 18:33 |- ترانه -|

 

روپرت الکساندر لوید گرینت (به انگلیسی: Rupert Alexander Lloyd Grint)‏ (زاده ۲۴ اوت٬ ۱۹۸۸) بازیگر انگلیسی است که به خاطر بازی در نقش رون ویزلی در سری فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید.

زندگینامه

او در ۲۴ اوت ۱۹۸۸ در انگلستان بدنیا آمد و در ژوئیه ۲۰۰۴ تحصیلات دبیرستان خود را به پایان رساند. او به گلف علاقه دارد و یک کامیون بستنی خریده است. اگر چه پیش از ایفای نقش در سری فیلم های هری پاتر فقط یک کار نمایشی در مدرسه انجام داده بود اما توانست خودش را به عنوان یک بازیگر مطرح در سطح بین المللی نشان بدهد. وقتی که شنید برای بازی در فیلم هری پاتر و سنگ جادو تست گرفته می شود او نیز تصمیم خود را گرفت و بلافاصله به محل رفت اما بر عکس سایر بچه ها که برای گرفتن نقش هری پاتر آمده بودند او خیلی مصمم ایستاد و گفت که می خواهد نقش رونالد ویسلی را ایفا کند و خیلی زود هم نقش را تصاحب کرد . فیلم به موفقیتی عظیمی رسید و با دنباله هایی که برایش ساخته می شود ،روپرت گرینت 178 سانتی در عالم واقعیت هم به خاطر موهای قرمزش معروف است.

 

چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392 17:45 |- ترانه -|

اِما شارلوت دوئر واتسون (به انگلیسی: Emma Charlotte Duerre Watson)‏ (متولد ۱۵ آوریل ۱۹۹۰بازیگر و مانکن انگلیسی متولد فرانسه است. او با بازی در نقش هرمیون گرنجر در مجموعه فیلم‌های هری پاتر به شهرت رسید. او در حالی این نقش را بازی کرد که تنها ۹ سال داشت و قبل از آن فقط در نمایشنامه‌های مدرسه‌اش به اجرا پرداخته بود. او از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ در تمام فیلم‌های هری پاتر در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت نقش آفرینی کرد. او با بازی در فیلم‌های هری پاتر موفق به دریافت جایزه‌های بسیار شد و حدود ۱۰ میلیون پوند نیز ثروت کسب کرد. او در سال ۲۰۰۹ برای اولین‌بار به حرفهٔ مانکن‌ها وارد شد.اوایل زندگی

اِما شارلوت دوئر واتسون در تاریخ ۱۵ آوریل ۱۹۹۰ (‎۲۶ فروردین ۱۳۶۹) در پاریس، فرانسه بدنیا آمد. مادر او جاکولین لوسبی و پدرش کریس واتسون بودند که هر دو آن‌ها شغل وکالت داشتند و اهل کشور انگلستان بودند.یکی از مادربزرگان اما اهل فرانسه بود. اما تا ۵ سالگی در فرانسه بزرگ شد و قبل از آن که به همراه مادر و برادر کوچکترش، الکس به آکسفوردشیر، انگلستان (به انگلیسی: Oxfordshire)‏ نقل مکان کند، پدر و مادرش از هم جدا شده بودند.

واتسون از ۶ سالگی به بازیگری علاقه پیدا کرد و برای چند سال در شعبه تئاتر هنر استیج‌کوچ شهر آکسفورد آموزش دید و به صورت پاره وقت در تئاتر مدرسه‌ای که در آن درس می‌خواند به بازیگری، رقص و خوانندگی پرداخت.

واتسون تا سن ۱۰ سالگی تنها در نقش اول نمایش‌های مدرسه‌اش همانند آرتور: سال‌های جوانی و شاهزادهٔ خوشحال بازی کرده بود اما هیچگاه به صورت حرفه‌ای بازی‌ای انجام نداده بود.فعالیت‌های دیگر او در مدرسه مسابقه دیسی پرت پوئتری کمپتیشن بود که در سن ۷ سالگی توانست نفر اول در سن خودش بشود.

 حرفه

اما واتسون در افتتاحیهٔ فیلم هری پاتر و شاهزاده دورگه

واتسون در ۹ سالگی برای بازی در نقش هرماینی گرنجر انتخاب شد او پیش از این سابقه نمایش‌های مدرسه‌ای را اجرا می‌کرد.از سال ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱ او در کنار دنیل ردکلیف و روپرت گرینت در ۸ فیلم هری پاتر بازی کرده‌است.؛ و همچنین در دو قسمت یادگاران مرگ نیز بازی خواهد کرد. واتسون با بازی در مجموعه هری پاتر توانسته‌است چندین جایزه و و بیش از ۱۰ میلیون پوند درآمد داشته باشد.او اولین مدلینگ خود را با کمپین پاییزی/زمستانی بربری در سال ۲۰۰۹ آغاز کرد.

در سال ۲۰۰۷، واتسون در دو کار غیر هری پاتری ایفای نقش نمود یکی از آنها سریال کفشهای باله که اقتباس تلویزیونی از یک رمان و دیگری فیلمی پویانمایی با نام داستان دسپرو می‌باشد. کفشهای باله در تاریخ ۲۶ دسامبر ۲۰۰۷ با ۵.۲ میلیون مخاطب پخش شد، و داستان دسپرو بر اساس رمانی با همین نام به قلم کیت دیکامیلو در تاریخ ۲۰۰۸ با فروش جهانی ۷۰ میلیونی خود روبرو شد.

حضور در هری پاتر

در سال ۱۹۹۹ واتسون نقش هرمیون گرنجر در فیلم هری پاتر و سنگ جادو را بازی کرد و پس از این، در فیلمهای هری پاتر و تالار اسرار، هری پاتر و زندانی آزکابان، هری پاتر و جام آتش و هری پاتر و محفل ققنوس نیز شرکت داشت. طرفداران هری پاتر نظرات متفاوتی درباره بازی واتسون به عنوان هرمیون گرنجر دارند. عده‌ای اعتقاد دارند که او برای این نقش بسیار مناسب است و عده‌ای دیگر معتقدند که واتسون توانایی نمایش سستی‌ها و عیب‌های گرنجر را ندارد. شکایت عده دیگر از زیبایی او است. شخصیت گرنجر به توجه به نوشته‌های جی کی رولینگ کاملاً ساده‌است (نه زشت و نه زیبا)

 بازی در فیلم‌های دیگر

در سال ۲۰۰۷ اما برای اولین بار بازی در فیلمی غیر از هری پاتر را تجربه کرد و در فیلم تلویزیونی کفشهای باله نقش پائولین فوسیل را بازی کرد. و در یک سال بعد در انیمیشن افسانه دسپریا حضور یافت و نقش شاهزاده پی را دوبله کرد.همچنین پس از آن در فیلم هفته من با مرلین در نقش «لوسی» مشغول به کار شد.همچنین اما در روند ساخت ۴ فیلم دیگر است.

 

زندگی شخصی

اما واتسون در افتتاحیهٔ فیلم هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت دوم در ژوئیه ۲۰۱۱.

او به رقص و ورزش علاقه زیادی دارد و از بازیهای هاکی و تنیس لذت می‌برد و ماهیگیری را نیز می‌پسندد. او معمولاً وقت خود را با بازیهای رایانه‌ای و تنیس روی میز می‌گذراند. خانواده او دارای دو گربه به نام‌های دومینو و بابلز است که متعلق به او و برادرش هستند. بازیگران مورد علاقه او جانی دپ و جولیا رابرتز است.همچنین او در وبسایت رسمی خود علاقه‌اش را به کارگردانی و تهیه‌کنندگی اعلام‌کرد.

 

آلبوم کامل عکس های اما واتسون (98 عکس)


ℭoη†iηuê
چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392 17:27 |- ترانه -|

دنیل جیکوب ردکلیف (به انگلیسی: Daniel Jacob Radcliffe)‏ (زاده ۲۳ ژوئیه ۱۹۸۹ در فولام، لندن) یک بازیگر انگلیسی است که برای بازی در نقش هری پاتر در سری فیلم‌های هری پاتر شناخته شده‌است. این فیلم‌ها از روی سلسله رمان‌هایی به همین نام ساخته شده که تزندگی نامه

 کودکی

دنیل تک فرزند آلن جیکوب ردکلیف و مارسیا گریشام (یک بازیگردان که در چند فیلم از بی بی سی نیز همکاری داشته‌است) است.

در سن ۵ سالگی علاقه خود را به بازیگری ابراز کرد. در دسامبر سال ۱۹۹۹ اولین فیلم خود را در برای بی بی سی در نقش دیوید کاپرفیلد اجرا کرد.

 فعالیتها

در سال ۱۹۹۹ او برای بازی در سری فیلم‌های هری پاتر انتخاب شد که از روی داستان موفقی از جی کی رولینگ نوشته شده بود.

اولین فیلم او هری پاتر و سنگ جادو سال بعد از آن نمایش داده شد که از نظر مالی نیز موفقیت‌آمیز بود.

در سال ۲۰۰۱ در فیلم هری پاتر و تالار اسرار در این نقش دوباره ظاهر شد.

او همین نقش را در سالهای ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ در فیلمهای هری پاتر و زندانی آزکابان و هری پاتر و جام آتش ادامه داد که در تمام دنیا موفقیتی دیگر در سری فیلم‌های هری پاتر بود.

فیلم دیگر ردکلیف هری پاتر و محفل ققنوس است که در سال ۲۰۰۷ به نمایش عمومی درآمد.

جدیدترین و در واقع آخرین نسخه از سری هری پاتر در دو قسمت (قسمت اول در سال ۲۰۱۰ و قسمت دوم در سال ۲۰۱۱)با نام یادگاران مرگ به نمایش درآمد.

زندگی شخصی

دنیل رادکلیف دوران ابتدایی را در مدرسه خصوصی ساسکس درس خوانده‌است و در سال ۲۰۰۶ در مدرسه همگانی شهر لندن به ادامه تحصیل مشغول بود.

وی از دو سگ به نامهای بینکا و ناگت نیز نگهداری می‌کند.

او در سال‌های ۲۰۰۷ به عنوان ثروتمدترین نوجوان انگلیس شناخته شد.

او گیتار باس می‌نوازد و از طرفداران سبک راک است و به گروه‌های بیتلز و آرکتیک مانکیز گوش می‌دهد.

همینطور که از طرفداران کلوب فوتبال فولهام است و از تماشای مسابقات ماشین رانی فرمول یک نیز لذت می‌برد.

او برای گذراندن وقت، تنیس روی میز و بازی رایانه‌ای همراه دیگر دوستانش استفاده می‌کند.

هم اکنون، درآمد او در حدود ۳۰ میلیون پوند است که یکی از پولدارترین جوانان انگلستان است.

دنیل در مکانی به نام خانه دلمزا عضو است تا طرفدارانش به جای کادو تولد به این مرکز کمک کنند.

او به تازگی اعلام نموده‌است که از کودکی دچار بیماری دیسپراکسیا بوده است وسط جی کی رولینگ نوشته شده‌است.

چهار شنبه 11 ارديبهشت 1392 15:50 |- ترانه -|

حالادیگه به گروه مورد علاقه خودم رسیدیم! 

وان دایرکشن یا یک جهت (به انگلیسی: One Direction) یک گروه پسرانه انگلستانی - ایرلندی است که در سال ۲۰۱۰ شروع به کار کرد. اعضای اصلی گروه عبارتند از نایل هوران، زین مالیک، لیام پین، هری استایلز و لوئی تاملینسون. آنها با انتشار آلبوم "Up All Night" در نوامبر سال ۲۰۱۱ به شهرت بیشتری دست پیدا کردند. این آلبوم برای اولین بار در تاریخ و در نخستین هفته پخش در آمریکا، در صدر جدول پرفروش‌های موسیقی این کشور قرار گرفت. آلبوم دوم آنها "Take Me Home" در نوامبر ۲۰۱۲ منتشر شد و این آلبوم نیز فروش بسیار خوبی داشت.

اعضا

نایل هوران

نایل جیمز هوران (متولد شده در ۱۳ سپتامبر سال ۱۹۹۳). او در مولینگار، کانتی وستمیت، ایرلند به دنیا آمده است. مادر وی مُورا و پدرش بابی هوران نام دارند. او یک برادر بزرگتر به اسم گرگ دارد. وقتی پنج سالش بود پدر و مادرش از هم جدا شدند. او گیتار زدن را از ۱۰ شروع کرد. او در یک مصاحبه گفت که بهترین هدیه کریسمس او گیتارش بوده‌است. هوران در هفتمین فصل از مسابقه‌های "اکس فکتور" شرکت کرد. او گفت که والدینش هنگام یک سفر متوجه خواندنش شدند. او می‌گوید "خاله‌ام گفت که فکر کرده صدا از رادیو بوده‌است. دقیقا همین برای مایکل بوبله (خواننده) و پدرش اتفاق افتاده‌است. او قهرمان من است و من خوشحالم که داستانی شبیه هم داریم." او طرفدار گروه‌های راک "دِ ایگلز، بون جووی و دِ اسکریپت" است. او در سال ۲۰۱۲ آشکار کرده که از پرنده‌ها وحشت دارد زیرا در کودکی توسط یک کبوتر مورد حمله قرار گرفته بود.

زین مالیک

زین جواد مالیک (متولد شده در ۱۲ ژانویه سال ۱۹۹۳). او در وست لین، بردفورد، انگلستان به دنیا آمده است. او دارای مادر انگلیسی به اسم تریشیا و پدر پاکستانی به اسم یاسر ملک است. وی سه خواهر به اسم‌های دنیا، ولیحا و صفا دارد. ملک در هفتمین فصل از مسابقه‌های "اکس فکتور" شرکت کرد و برای داوران ترانه "بگذار به تو عشق بورزم" از ماریو را خواند. او با شرکت کنندهٔ اکس فکتور ربکا فرگوسن دوست بود که به علت تفاوت سنی شش ساله باعث جنجال بسیاری شد. رابطهٔ آن‌ها بعد از چهار ماه با هم بودن به اتمام رسید. او بالای ده خالکوبی در بدن خود دارد. او در حال حاضر با پری ادواردز یکی از اعضای گروه دخترانه لیتل میکس، رابطه دارد. او مسلمان است.

لیام پین

لیام جیمز پین (متولد شده در ۲۹ آگست سال ۱۹۹۳). او در ولورهمپتون، میدلندز شمالی، انگلستان به دنیا آمده است. پدر او جف و مادرش کارن پین هستند. او دو خواهر بزرگتر از خود به اسم روت و نیکولا دارد. او زودتر از موعد به دنیا آمده بود و به همین دلیل یکی از کلیه‌هایش کار نمی‌کرد. اما در ماه آگست سال ۲۰۱۲ متوجه سالم بودن آن شد. او زمانی که ۱۴ سالش بود در فصل پنجم "اکس فکتور" شرکت کرد اما توسط سایمون کاول، در مرحله "خانهٔ داوران" از مسابقه حذف شد. سایمون کاول به او گفت که دوسال دیگر برگردد. در فصل هفتم این مسابقه، پین شانس خود را دوباره امتحان کرد و از تمامی داورهای مسابقه جواب مثبت گرفت. او جاستین تیمبرلیک را یکی از بزرگ ترین الگوهای خود می‌داند. پین درحال حاضر با دنیل پیزر رقصنده و مدل رابطه دارد. او از قاشق می‌ترسد.

هری استایلز

هری ادوارد استایلز (متولد شده در ۱ فوریه سال ۱۹۹۴). او در هولمز چیپل، چشایر انگلستان به دنیا آمده است. مادر وی آن و پدرش دس استایلز نام دارند. او یک خواهر بزرگتر از خود به اسم جما دارد. وقتی هفت سالش بود مادر و پدرش از هم جدا شدند. اما چندی بعد مادر وی با رابین تویست ازدواج کرد. هری گفت "خیلی خوشحال" شد که تویست از مادرش خواستگاری کرد. از دوران کودکی به خوانندگی علاقه داشت. او رهبر گروه "اسکیمو سفید" بود. گروه آنها یکبار در یک مسابقه گروه‌ها شرکت کرد و برنده شد. استایلز در هفتمین فصل مسابقه‌های "اکس فکتور" شرکت کرد. هم چنین او به مدتی بسیار کوتاه با مجری تلویزیون کارولین فلک دوست بود که به علت تفاوت سنی پانزده سال باعث جنجال رسانه‌ای گسترده‌ای شد.

لویی تاملینسون

لوئی ویلیام تاملینسون (متولد شده در ۲۴ دسامبر سال ۱۹۹۱، با اسم لوئی تروی آستین). او در دنکاستر، جنوب یورکشایر، به دنیا آمده است. مادر او جوانا پلستون و پدرش تروی آستین نام دارند. او ۵ خواهر کوچک تر از خود به نام‌های جورجیا آستین (از سمت پدرش) شارلوت، فلیسیتی و دوقلوها دیسی و فیبی تاملینسون (از سمت مادرش) دارد. لوییس نام خانوادگی نا پدری خود مارک تاملینسون را برای خود انتخاب کرد. اما مادر وی و مارک تاملینسون در سال ۲۰۱۱ از هم جدا شدند. تاملینسون در هفتمین فصل مسابقه‌های "اکس فکتور" شرکت کرد. او بزرگترین عضو گروه است و به رابی ویلیامز، خواننده انگلیسی گروه به عنوان بزرگ ترین الگوی خود اشاره می‌کند. درحال حاضر او با دانش آموز دانشگاه منچستر، الِنور کلدر رابطه دارد.

پنج شنبه 5 ارديبهشت 1392 18:59 |- ترانه -|

عسل بدیعی (زاده ۱۳۵۶ تهران) بازیگر ایرانی است. او از سال ۱۳۷۵ به سینما راه یافت و با فیلم بودن یا نبودن فعالیت حرفه‌ای خود را آغاز کرد. عسل بدیعی دانش‌آموخته علوم تغذیه ازدانشگاه آزاد است. فریبرز عرب‌نیا بازیگر ایرانی همسر اوست. با بازی در اولین حضور سینمایی اش بودن یا نبودن خوش درخشید اما هیچگاه تنوانست در فیلمهای بعدی این موفقیت را تکرار کند.

 

 

 

درگذشت

 

عسل بدیعی بازیگر سینمای ایران که از ۱۱ فروردین ماه ۹۲ به دلیل مسمومیت دارویی در بیمارستان لقمان تهران بستری بود، ظهر ۱۲ فروردین دار فانی را وداع گفت. وی در نهایت به دلیل ایست قلبی و مشکلات تنفسی درگذشت.

وی به دلیل مسمومیت شدید دارویی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده بود. با درگذشت این هنرمند و به دلیل خواسته وی که به کرات به خانواده و اطرافیانش اعلام کرده بود، اعضای بدن وی اهدا شد.

عسل بدیعی,


ℭoη†iηuê
سه شنبه 13 فروردين 1392 17:58 |- ترانه -|

زندگی

او در ۲۵ مرداد سال ۱۳۵۸ در بندر عباس به دنیا آمد. ابتدا کار خود را با تلاوت قرآن آغاز کرد. علاقه مندی او به موسیقی موجب شد که او مسیرش را به آن سمت تغییر دهد.

زندگی حرفه ای

اولین تجربهٔ او در موسیقی به آهنگ راز عشق در سال ۱۳۷۱ باز می‌گردد. او در سال ۱۳۷۲ اولین آلبوم خود را با همین نام ارائه کرد. بعد از آن همکاری خود را با گروه هنری کیمیا آغاز کرد و آلبوم‌های ، و را عرضه کرد. بعد از آلبوم گل لاله همکاری خود را با گروه کیمیا قطع کرده و برای پیشرفت در کار به تهران آمد.

علاقهٔ او به هنرمندانی همچون چشم آذر و بابک بیات باعث شد تا آثار او تحت تاثیر آنها قرار گیرد. او در بعضی کارهای خود از اشعار مهدی اخوان ثالث و سهراب سپهری استفاده کرده‌است. او تا امروز نزدیک به ۱۲۰ ترانه در قالب ۸ آلبوم ارائه کرده‌است. او که به مشکی پوش معروف است از ۲۵ مرداد ۱۳۷۲ لباس مشکی بر تن می‌کند. آغار معروفیت او به ترانهٔ در آلبوم بر می‌گردد. وی مستندی به نام را روانه بازار کرد که حقایق در مورد زندگی و کار خود اعلام کرد.

بهنام ابطحی موسیقی فیلم سینمایی"پایان دوم" به کارگردانی یعقوب غفاری را ساخته است که رضا صادقی نیز ترانه‌‌های این فیلم سینمایی را می‌خواند.

وی در سال ۱۳۹۰ آلبوم دیگری به نام را ارائه کرد. تراک ۵ این آلبوم به همین نام است. در این آلبوم شعر ۱۲ آهنگ را خود رضا صادقی گفته است. این آلبوم قرار بود با نام های ۱۲۱ و یادگاری منتشر شود که یه این نام تغییر کرد.

فیلمی درباره زندگی رضا صادقی با نام بی خداحافظی و بازی او نیز ساخته شده است. او با بابک جهانبخش یکی از خوانندگان مطرح ایرانی رابطه خوبی دارد، حتی در آلبوم من و بارون بابک جهانبخش یک ترک به همراه هم خواندند.

 

پنج شنبه 8 فروردين 1392 17:32 |- ترانه -|

 

بابک جهانبخش (با نام شناسنامه‌ای علی جهانبخش)، زاده ۱ فروردین ۱۳۶۲ برابر با ۲۱ مارس ۱۹۸۳ در بوخوم آلمان) از خوانندگان پرمخاطب موسیقی پاپ ایران و به سلطان احساس معروف است. مدرک تحصیلی او دیپلم تجربی می‌باشد.

شروع فعالیت هنری

بابک جهانبخش نوازندگی پیانو را از ۵ سالگی زیر نظر استاد آلمانی در مدرسه موسیقی آزاد شهر بوخوم آلمان آغاز نمود و بعد از تحصیلات پدرش و بازگشت به ایران، علاقه خود را به موسیقی بیشتر دید و به صورت جدی تر موسیقی شرقی را دنبال کرد. اولین کسی که او را به خواننده شدن تشویق کرد مرحوم مجتبی میرزاده آهنگساز قدیمی بود. او دوره‌های آموزشی جدید را طی کرد و در سال ۷۶ و در سن ۱۴ سالگی، مجوز رسمی خود را از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که در آن زمان با تایید محمدعلی معلم همراه بود دریافت کرد و در همان سال یک کار را برای صداوسیما ضبط نمود.

 

 

 

 

 

پنج شنبه 8 فروردين 1392 17:27 |- ترانه -|

محسن چاوشی (زادهٔ ۸ مرداد ۱۳۵۸ در خرمشهر)ترانه سرا، آهنگساز ، خواننده پاپ و راک اهل ایران است.از ۴ سالگی به همراه خانواده به مشهد مهاجرت کردند و تا ۱۴ سالگی در این شهر زندگی کرد و سپس به تهران عزیمت نمودند. فعالیت حرفه‌ای خود را در زمینه موسیقی در سال ۱۳۸۲ با آلبوم نفرین آغاز کرد.از وی تا کنون بیش از ۸۳ ترانه شنیده شده‌است که شامل ۹ آلبوم و نیز چندین تک ترانه‌است.او همچنین آهنگسازی و خوانندگی ترانه‌های فیلم سنتوری از ساخته‌های داریوش مهرجویی را نیز انجام داده‌است، حضور صدای چاوشی در این فیلم یکی از دلائل توقیف فیلم توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلقی می‌شد که بعدها مشخص شد فیلم سنتوری به دلیل مسائل و مضامین مورد استفاده در آن توقیف شده‌است.به دلیل سیاست کاری محسن چاوشی که زیاد اهل مصاحبه نیست و در سکوت کارهایش را انجام می‌دهد و از طرفی دیگر به دلیل سبک و صدای مخملی اش از او در مطبوعات، مجلات و رسانه‌ها به عنوان مرد خاص موسیقی پاپ کشور نام می‌برند.

حاشیه‌ها

  • در تاریخ ۴ مهر ۹۱ در پی اعلام حضور صدای محسن چاوشی در تیتراژ برنامهٔ "برنامه زندگی + تحصیلات تکمیلی"، عده‌ای از هواداران محسن چاوشی اقدام به اعتراض به این خواننده با عباراتی نامناسب کردند و علت را به خاطر حضور پی در پی صدای محسن چاوشی در برنامه‌ها که در این مدت به شدت افزایش یافته بود عنوان کردند (پیش از این چند قطعه با رضایت این خواننده به صورت نماهنگ از صدا و سیما پخش شده بود.)، که باعث واکنش محسن چاوشی در برابر این موضوع شد. در پی نارحتی این خواننده از این اعتراضها، در نهایت وی اقدام به بستن صفحهٔ رسمی مخاطبانش و صفحهٔ رسمی فیسبوک خود کرد.و حتی شایعاتی مبنی بر خروج این خواننده از کشور مطرح شد.
  • پس از انتشار آلبوم حباب با صدای محسن یگانه عده ای از هواداران محسن چاوشی ادعا کردند که ابیات «چه دری به تخته خورده که الان / عینک دودی زدی نشناسنت / اون کلاه لبه دار گنده رو / می کشی روی سرت نشناسنت» از قطعه «حباب» به محسن چاوشی اشاره داشته و طعنه ای ادبی به این خواننده است.این مطلب توسط محسن یگانه و مدیر وبسایت این خواننده رد شد و آنها این ترانه را تنها یک ترانه اجتماعی بدون رویکرد شخصی دانستند.هواداران محسن چاوشی سند این ادعا را عکسی عنوان کردند که محسن چاوشی در آن با کلاه و عینک ظاهر شده بود.در حالی که محسن یگانه ادعا داشت این ترانه یک سال پیش از گرفته شدن این عکس نوشته شده است.
  • بعد از انتشار آلبوم من خود آن سیزدهم محسن چاوشی،شایعه ای در شبکه های اجتماعی مبنی بر تمجید یانی کریسومالیس از آلبوم محسن چاوشی شد،که این خبر به طور کامل از سوی منابع رسمی تکذیب شد.
  •  


ℭoη†iηuê
شنبه 3 فروردين 1392 20:13 |- ترانه -|

بیوگرافی مرتضی پاشایی از زبان خودش

مرتضی پاشایی هستم متولد ۱۳۶۳/۵/۲۰ ساکن غرب تهران (آریا شهر) و در حال حاضر دانشجوی رشته گرافیک هستم از دوران کودکی همیشه نسبت به موسیقی یه حس خاص و مبهمی داشتم.

morteza pashaei بیوگرافی مرتضی پاشایی از زبان خودش

و میدونستم که یک روز باید همین راه رو دنبال کنم.در سن ۱۴ سالگی موسیقی رو با زدن گیتار شروع کردم ولی درحین کار با مخالفت خانواده مواجه شدم.

 

ولی بازم با پای فشاری های خودم وعلاقه ای که به موسیقی داشتم سر از کر باز نزدم وهرگز پشیمون از ادامه راه نشدم. وبه این کار ادامه دادم.و خوب الان چند سالی هست که دیگه این کارو به صورت حرفه ای دنبال میکنم و اصولا تمام وقتم رو صرف این کار میکنم تا بتونم بهترین کار با کیفیت عالی بیرون بدم و به هیچ عنوان کارم رو سطحی دنبال نمیکنم.
بیشتر موزیک های خارجی گوش میدیم علاقه زیادی هم به مصاحبه کردن ندارم. دوست آروم و بی سرو صدا بیام بالا برخلاف دیگران خصوصیات اخلاقی من یا همیشه خیلی آروم هستم یا خیلی شوخی میکنم. با هرکسی نمی تونم بسازم خیلی حساس هستم.

شنبه 3 فروردين 1392 20:8 |- ترانه -|

زندگی هنری

محسن یگانه متولد ۱۳۶۴ در شهرستان گنبد کاووس اولین ترانه خود را در کنار محسن چاووشی با نام نشکن دلمو با ترانه سرایی خودش اجرا کرد موفقیت این آهنگ نوید یک خواننده پرانرژی و با استعداد را می‌داد. آلبوم اول وی به نام سال کبیسه منتشر شد، بعد از موفقیت این آلبوم و همه گیر شدن حتی آن سوی مرزهاآلبوم دوم به نام "وقتی رفتی" منتشر شد. آلبوم سوم وی به نام "آخه دل من" است. ۳ آلبوم اول وی به صورت زیر زمینی منتشر شد و چند سال به عنوان خواننده غیر مجاز شناخته می‌شد که بعد از تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت بعد از یک سال سکوت و کش وقوس‌های زیاد عاقبت در مرداد ۱۳۸۷ آلبوم نفس‌های بی هدف را به بازار داد. آلبومی که خیلی‌ها شکستی برای محسن یگانه می‌داشتند دلیل آن هم به خاطر پخش چندین آهنگ از این آلبوم بود، ولی علی رغم لو رفتن چند آهنگ آلبوم به خوبی خریده شد و در آن سال محسن یگانه بهترین خواننده پاپ شناخته شد و آلبوم نفس های بی هدف بهترین آلبوم سال شد.بعد از اولین آلبوم موفق محسن یگانه با فاصلهٔ دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد محسن یگانه بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت کرد و با وسواس‌هایی که به خرج داد زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. رگ خواب نیز بهترین آلبوم سال معرفی شد و در آن سال یگانه باز هم بهترین خواننده پاپ شد و روند همیشگی موسیقی در ایران را یعنی یکنواختی در فروش آلبوم و روند نزولی داشتن برای یک خواننده را به هم زد.در ادامه کار باز با وقفه‌ای ۲ ساله آلبوم حباب منتشر شد که دارای ۱۴ تراک از ترانه‌های سروده شده توسط خود محسن یگانه‌است که این آلبوم با توجه به پایگاه اینترنتی مجله ترانــه مـــــاه اولین و تنها نشریه تخصصی موسیقی پاپ ایران و پایگاه اینترنتی موسیقـــی مـــا سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران تا کنون نیز بهترین آلبوم سال میباشد. یگانه در کودکی پدر خود را در جنگ از دست داد. در ضمن ترانه سرای بیشتر قطعاتش خودش میباشد.و تا کنون برای خوانندگانی چون علی لهراسبی ترانه سروده و آهنگ سازی کرده است.

ازدواج

محسن یگانه در نوروز ۸۹ در مجله ترانه ماه اعلام کرد که ازدواج کرده ام ... . تا کنون چند عکس از همسر محسن یگانه در اینترنت پخش شده که هیچ یک از عکس های خصوصی محسن یگانه نیست و وی آن عکس ها را تکذیب کرده است.

سه شنبه 29 اسفند 1391 16:4 |- ترانه -|

سه شنبه 29 اسفند 1391 16:1 |- ترانه -|

لیونل آندرس "لئو" مسی(به اسپانیایی: Lionel Andrés Messi)‏ فوتبالیست عضو بارسلونای اسپانیا و تیم ملی آرژانتین است که در پست‌های مهاجم و توپ طلای اروپا و یک‌بار هم به عنوان بهترین بازیکن زیر ۲۱ سال جهان برگزیده شده است. او هم‌چنین بهترین بازیکن سال فوتبال جهان در سال‌های ۲۰۰۹۲۰۱۰،، ۲۰۱۱و ۲۰۱۲ بوده‌است و از این حیث رکورددار است.شیوهٔ بازی او و توانایی‌هایش باعث شده‌است که وی با دیه‌گو مارادونا مقایسه شود، این درحالی است که، مارادونا مسی را «جانشین» خود می‌داند.

مسی بهترین گلزن تاریخ باشگاه بارسلونا در بازی‌های رسمی به شمار می‌آید.او در سال ۲۰۱۲ توانست صاحب رکورد بیشترین گل زده در یک سال با ۹۱ گل شود.البته این رکورد را فیفا ثبت نکرد.

او یکی از اعضای تیم ملی جوانان آرژانتین در جام جهانی جوانان ۲۰۰۵ بود که توانستند قهرمان آن مسابقات شوند. او در آن مسابقات بهترین بازیکن و همچنین بهترین گلزن آن مسابقات شد. مسی در المپیک پکن نیز به همراه تیم المپیک آرژانتین به مقام قهرمانی دست یافت. او تاکنون در ۷۶ بازی برای تیم ملی آرژانتین به میدان رفته و توانسته ۳۱ گل نیز بزند. او تیم ملی کشورش را در تورنمنت‌هایی همچون جام‌های جهانی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و مسابقات کوپا آمریکا در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱ همراهی کرده‌است


ℭoη†iηuê
سه شنبه 29 اسفند 1391 15:52 |- ترانه -|

سه شنبه 29 اسفند 1391 15:45 |- ترانه -|

سه شنبه 29 اسفند 1391 15:43 |- ترانه -|

شاهرخ استخری متولد ۱۴ مهر ۱۳۵۹ از تهران می‌باشد، فعالیت‌های او عبارت از:دلنوازان، فاصله‌ها، ساعت شلوغی، سوگند و... می‌باشند. وی چهرهٔ بسیار گیرایی، در نقش‌های جوان‌ ساده را دارد، وی مجرد است و دارای مدرک لیسانس مهندسی صنایع می‌باشد.

فیلم [ویرایش]

سال نام فیلم  
۱۳۹۱ سوگند ویدیویی بازیگر -
۱۳۹۰ پس کوچه‌های شمرون سینمایی بازیگر کامران قدکچیان -
۱۳۹۰ ویدیویی بازیگر -
۱۳۹۰ کالسکه سینمایی بازیگر آرش معیریان -
۱۳۹۰ ساعت شلوغی سینمایی بازیگر آرش معیریان -
۱۳۹۰ یک دو سه ویدیویی بازیگر -
۱۳۹۰ چک سینمایی بازیگر کاظم راست گفتار -
۱۳۸۶ تلخون ویدیویی بازیگر علیرضا امینی -

سه شنبه 29 اسفند 1391 15:40 |- ترانه -|

 

 

Bahram Radan Portrait.jpg

سه شنبه 29 اسفند 1391 15:33 |- ترانه -|

بهرام رادان، متولد ۸ اردیبهشت ۱۳۵۸ (۲۸ آوریل ۱۹۷۹ میلادی)، بازیگر و خواننده ایرانی است. او فارغ التحصیل رشته مدیریت بازرگانی از دانشگاه آزاد اسلامی می باشد.

او دوره بازیگری را در سال ۱۳۷۸ و در گذراند و در همان سال برای بازی در فیلم شور عشق ساخته نادر مقدس انتخاب شد.

در اولین حضور سینمایی تنها به واسطه چهره اش شناخته شد: شور عشق اما فیلم به فیلم به دانش سینمایی خود افزود و توانست فوت و فن بازیگری را بیاموزد تا اینکه در چهارمین نقش آفرینی اش کاندید دریافت تندیس بهترین بازیگر نقش اول مرد در پنجمین جشن خانه سینما شد: آواز قو. رادان سپس موفق به کسب سیمرغ بلورین نقش اول مرد نیز شد که با انتقاداتی از سوی برخی محافل سینمایی روبرو شد که معتقد بودند وی شایستگی آن را نداشته است.

رادان در یک آلبوم موسیقی تحت عنوان روی دیگر خوانندگی کرده است .

جوایز و نامزدی ها [ویرایش]

  • نامزد جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از پنجمین جشن خانه سینما برای فیلم آواز قو - ۱۳۸۰
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم شمعی در باد - ۱۳۸۲
  • برنده تندیس حافظ برای فیلم گاوخونی - ۱۳۸۳
  • برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم فجر برای فیلم سنتوری - ۱۳۸۵
  • نامزد تندیس حافظ برای فیلم سنتوری - ۱۳۸۹
  • برنده جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره بین المللی

ℭoη†iηuê
سه شنبه 29 اسفند 1391 15:28 |- ترانه -|

ϰ-†нêmê§

صفحه قبل 1 ... 3 4 5 6 7 ... 8 صفحه بعد